چرا با وجود اینکه اسلام کامل ترین و بهترین و عقلانی ترین دین است بعضی مسیحی می شوند ؟
علل گرایش به مسیحیت چیست ؟
جلسه اول
! واجب است همه گوش کنند مخصوصا پدر و مادرها !
مطالب بیان شده در جلسه اول علل گرایش به مسیحیت 👆 👆 👆
علل گرایش افراد به مسیحیت
ابتدا باید دید که شخص،
از چه دینی به دین مسیحیت می گراید.
اگر کسی از برخی از ادیان بت پرستی مثل بودیسم و هندویسم و دیگر ادیان غیر معقول شرقی و همچنین از ادیان خرافی آفریقایی و آمریکای لاتین و… به مسیحیت ایمان آورد جای تعجب نیست؛
ولی عقلا محال است کسی در مورد اسلام و مسیحیت تحقیق کند
و حقیقت هر دو را به درستی در یابد
و مسیحیت را بر اسلام ترجیح دهد.
اسلام یک دین به شدت عقلانی است
که نه تنها عقل را نفی نمی کند،
بلکه به کسانی که می خواهند اسلام آورند اعلام می کند
که اصول اسلام را باید با دلیل عقلی بپذیرند
و تابع برهان عقلی باشند؛
اگر کسی ادعا کرد که اول تحقیق کرده
و آنگاه مسیحیت را بر اسلام ترجیح داده است
یقینا ضوابط تحقیق عقلی را رعایت نکرده است؛
اما عوامل گرایش افراد به ادیان مختلف و از جمله به مسیحیت
بسیار زیادند؛ و از فردی به فرد دیگر می توانند متفاوت باشند.
- برخی افراد دچار کمبود محبّتند و از آنجایی که کشیشان مسیحی، دین مسیحیت را دین محبت و صلح می نامن
- عامل روانی دیگر، گرایش شدید انسان به سوی محسوسات است؛ خدای اسلام، خدایی است فراتر از عالم ماده و فراتر از حسّ و تجربه حسّی؛
- عامل روانی دیگر، حس راحت طلبی همراه با حس گرایش به معنویت است.
- عوامل جامعه شناسانه مثلا برخی خیال می کنند که علت رشد علمی غرب، دین مسیحیت و علت عقب ماندگی مسلمین، دین اسلام است؛ لذا گرایش به مسیحیت پیدا می کنند؛ در حالی که غربی ها با کنار گذاشتن مسیحیت تحریف شده و ضد عقل و علم بود که رشد کردند؛ و بر عکس آنها، مسلمین هم زمانی عقب افتادند که اسلام را رها کردند. اوج رشد علمی مسلمین زمانی بوده که دانشمندان علوم طبیعی عالم دین نیز بوده اند. کسانی مثل ابو علی سینا، ابو ریحان بیرونی، خواجه نصیرالدین طوسی، خوارزمی، جابر ابن حیان، شیخ بهایی و… که دانشمندانی بزرگ بوده اند، عالم دینی نیز بوده اند؛ و علم را در پرتو اسلام و به امر اسلام می جسته اند.
- عامل جامعه شناختی دیگر، تبلیغ غلط و غیرمنطقی دین اسلام است. مسیحیان مدام القاء می کنند که مسیحیت دین صلح و محبت است و اسلام دین جنگ و خشونت
- عامل جامعه شناختی دیگر، رفتار نامناسب برخی از متدینین و به خصوص برخی از متولیات مراکز مذهبی و مساجد، با جوانان